NOTA REDACȚIEI: Managerul Spitalului Orășenesc Videle, Vîrjoghe Victor a transmis postului nostru de televiziune un ”drept la replică”, în urma publicării articolului „CETĂȚENII DIN VIDELE, NEMULȚUMIȚI DE CONDUCEREA SPITALULUI”. În fapt, așa zisul drept la replică reprezintă mai mult un comentariu pe text, managerul considerând că este necesar să justifice fiecare afirmație din știre. Dacă scopul acestui drept la replică a fost ca noi să ”îl lecturăm”, acesta a fost atins, însă, în cazul în care justificarea vine pentru ca videlenii să înțeleagă mai exact cum stau lucrurile în spital, nu rezervăm dreptul de a fi sceptici în această privință. Pentru obiectivitate, Anten 3 Alexandria publică integral dreptul la replică, așa cum a fost el trimis pe adresa redacției.
In atenția Postului Antena 3 Alexandria
Având in vedere materialul publicat de dumneavoastră referitor la situația spitalului Orășenesc SRL Videle , pentru corecta dumeavoastră informare , dar si a cetătenilor orașului Videle inclusiv a celor care nu au participat la acea ședință si ai județului Teleorman , vă solicit un drept la replică care sa repună adevărul in drepturile sale și nu intre paranteze si percepții. Având în vedere că reportajul nu avea cum să cuprindă toate informațiile care să genereze concluziile corecte , dar concluziile reporterului bazate exclusiv pe opinia cetățeanului ,, indignat” (iar concluzia dupa interviul acordat managerului doar pentru a respecta demersul jurnalistic a fost că managerul nu recunoaste acuzațiile) nu respectă adevarul si prejudiciază imaginea spitalului și a managerului. In acest sens voi lua paragraf cu paragraf afirmațiile dvs si voi da explicatiile necesare, din respect pentru adevăr , pentru postul dumneavoastră și pentru toți cetățenii orașului Videle, dar și ai județului Teleorman, cu scuzele de rigoare impuse de materialul laborios și poate puțin neuzual pentru un drept la replica in manieră succintă.
1. Scandal de proporții la Videle.
Nici vorba de scandal de proportii (ce definește proporția unui scandal, numărul persoanelor nemultumite sau tonul lipsit de eleganță al tentativelor de conversații debutate prin afirmații zgomotoase, alerte?), ci doar cel mult, afirmațiile imperative pe de o parte, lipsite uneori de respectul cuvenit ale unor petitionari prezenti la sedinta CL Videle, care neavând o cultură a dialogului puneau întrebari si nu aveau răbdare să asculte toate raspunsurile argumentate ale persoanelor solicitate să răspundă, nerespectând in multe rânduri calitatea interlocutorului si folosind expresii de genul ,,mintiți sau ne-am săturat de minciuni !”, practic dumnealor dorind să puncteze la ,,vizibilitate”, nu la rigoare si eleganța discursului, efectiv monopolizând de multe ori întreaga atenție.Totuși, plecând de la buna credință, nu inseamnă că primarul orasului a înșelat asteptarile, ci pur si simplu poate nu a avut ,,deschise toate ușile ” la Ministerul Sanatatii, fiind nevoie de mai multe întalniri cu reprezentanții acestuia, în incercările de a rezolva o problemă spinoasă ce viza arondarea spitalului autorității tutelare potrivite, lucru nereușit nici de predecesorul său, problema fiind complexă pentru că spitalul Orășenesc SRL Videle este singurul spital din țară cu acest statut juridic, de SRL – respectiv spital privat (pentru că a fost cedat în proprietatea privată a statului) și doar timpul masoara indeplinirea obiectivelor, nu de puține ori fiind nevoie de eforturi susținute și de o echipă consecventă pentru atingerea lor.
Am trimis în urmă cu o lună la Consiliul Local (CL)Videle analiza pe primul semestru al anului 2023 vizând situația spitalului, o analiză detaliată în care am identificat problemele spitalului si am propus soluții, fiind prima analiză de acest tip din istoria spitalului. Desigur, încă astept analiza de risc pe care au facut-o cei care au decis ca spitalul sa fie organizat de tip srl,care să cuprindă identificarea vulnerabilităților ,riscurilor estimate și materializate ale acestui tip de cedare in proprietatea privată a statului și nu în cea publică, precum si mijloacele de surmontare a acestor riscuri devenite manifeste, plan care să arate viziunea celor care au propus acest gen de organizare a spitalului, stiut fiind faptul că în documentele de preluare de la OMV Petrom este stipulat că CL Videle va sprijini financiar Spitalul Videle pentru ca acesta să ofere servicii medicale de calitate, ori tocmai acest lucru nu s-a intâmplat.
- Oamenii sunt nemulțumiți de managerul spitalului din oraș, Victor Vîrjoghe, în timp ce edilul, Nicolae Bădănoiu pare depășit de situație și îi ia partea directorului unității
Managerul spitalului Videle nu este om politic , nu este ales de cetăteni , ci a sustinut un concurs de ocupare a postului, avand obiective si indicatori in cadrul unui proiect de management. Ca atare , managerul spitalului nu are nici o treabă cu cetățeanul,ci doar cu pacientul, cu apartinatorii acestuia (doar in cazul subiectului pediatric și al unui pacient aflat în imposibilitatea de a si exprima consimțămțământul), si bineînteles cu angajații spitalului.Practic un manager nu este obligat să relaționeze cu cetățeanul, neavand prin contract o astfel de obligație legală, si astfel rămâne doar la latitudinea sa disponibilitatea de a discuta cu cetățeanul, acesta din urmă fiind atributul omului politic, dar mentionez că, atunci când un cetățean a dorit clarificarea unor informatii mi-am făcut timp si pentru acest lucru.
Primarul orașului Videle nu-i ia partea managerului ,acesta fiind informat in timp real despre problemele spitalului de către Manager conform relației manager-Autoritate Tutelară, colaborând permanent cu acesta , cunoscând în detaliu activitatea spitalului, fiind alături și incercând sa rezolve problemele vechi și noi din perspectiva Autorității Tutelare.
În fapt , miza acestei actiuni a petiționarilor a fost incercarea de demitere a Consiliului de Administrație al spitalului si a managerului Spitalului, gândindu-se ca prin schimbarea componenței Consiliului de Administrație al spitalului, noul Consiliu va demite managerul in baza solicitarii a 5-6 petiționari care au strâns semnaturi pentru acest lucru, dar care legal nu poate fi înfăptuit. Cum ar fi ca mâine-poimâine tot printr-o maniera similară să poată fi cerută demiterea Presedintelui de Tribunal , a Directorului Anaf , a Directorilor de scoli, liceu , grădinițe,etc. , adică total antidemocratic, anarhic si fără a ține seama de faptul că posturile au fost ocupate prin concurs? Nemulțumiți vor exista tot timpul, care vor căuta să-si proiecteze propriile frustari sau neîmpliniri personale sau vor folosi ca vehicul de propaganda a unor informații false, neverificate din surse autorizate, dar societatea democratică are reguli care trebuiesc respectate.
Dumneavoastră trebuie să cunoașteti urmatoarele lucruri :
- Consiliul de Administrație este numit de către Primar si asigură controlul activitatii spitalului, activitatea spitalului fiind condusă de executivul spitalului, respectiv Comitetul Director condus de Manager, comitet format din Manager, Director Medical si Director
- Consiliul de Administrație nu poate demite un manager care a sustinut un concurs de ocupare a postului, care are un proiect de management cu obiective si indicatori si care nu a comis fapte deosebit de
- Managerul a consultat in toate deciziile Consiliul de Administrație al Spitalului ,existând analize obiective și decizii legale in cel mai greu mandat din istoria spitalului marcat de pandemia Covid-19, datorii, arierate, acreditarea spitalului ,proiecte europene pe fondul imposibilității de finanțare a spitalului de către Autoritatea tutelară, împreuna reușind să gestionăm chiar și in aceste conditii, problemele majore, provocările si vulnerabilitățile, cu meritul de a obține acreditarea serviciilor medicale ale spitalului în ciclul II de acreditare – Cateoria a-II-a ,,Acreditat cu Recomandări”, practic cea mai înalta acreditare obtinută de un spital în județul Teleorman, unică în istoria spitalului si 3 certificate de calitate ISO , de asemenea unice în județ, care vorbesc despre performanța manageriala si a CA al Spitalului Videle.
Este clar că o parte din aceste persoane care se declară reprezentanți ai cetătenilor (desi nu am vazut sa aibă un mandat de la majoritatea cetățenilor cu semnături ale majorității locuitorilor din zona Videle depus la Primăria Videle) au fost dezinformate și manipulate de oameni cu interese private, care sunt deasupra intereselor spitalului, pentru că problemele ridicate de unii reprezentanți ai cetățenilor erau invenții, ele nu erau bazate decât pe informatii complet neadevarate pe care aceștia nu le puteau susține la contraargumentatia respondenților, iar faptul ca ignorau cu desăvârsire argumentele respondenților, nu inseamna ca aveau și dreptate, practic subliniid doar dezinformare și propagandă. Este posibil ca o parte din persoanele nemulțumite de activitatea spitalului să fi fost in mod sincer interesată de acest lucru, dar pentru acestea cât si pentru restul populației mentionez ca situația spitalului nu este mai dificilă decăt a fost in istoricul său din 2009 până în prezent ( in trecutul său spitalul avea conturile blocate necesitănd numeroase diligențe la regionala fiscală Ploiești pentru debocarea conturilor, desi spitalul a fost cedat Consiliului Local Videle in 2009 cu sume mari,dar spitalul nu a beneficiat de sprijin financiar de la CL decât in 2013 prin mărire de capital (acesta fiind un mijloc legal prin statut și nefolosit in perioada 2020-2023).Gradul de dificultate al situației il reprezinta deficitul de medici la medicină internă potențat de blocarea de la 01.06.2023 a angajarilor in sistemul bugetar, astfel că sunt probleme in asigurarea permanenței serviciului de medicină internă , dar acest lucru se întâmplă în toate spitalele. Exemplificăm imposibilitatea asigurarii garzilor de pediatrie si neurologie in Spitalul Județean Alexandria (surpriza mare vine din partea petiționarilor care au afirmat că nu sunt interesați de aceste lucruri, deși aceste cazuri pot ajunge si la SJU Alexandria care să nu aibă gardă in acea zi), imposibilitatea asigurarii gărzii de Pediatrie la Spitalul Caritas Rosiorii de Vede in multe zile din lună.
Cu toate acestea, Spitalul Videle asigură de 3 luni urgențele de pediatrie ale județului, dar nu-i sunt decontate de către Casa de Asigurări de Sanătate TR ( CJAS-TR), cheltuielile cu funcționarea camerelor de gardă si nici alocația de hrană a pacienților (și a aparținătorilor paciențior pediatrici), in condițitiile în care nu primește altă finanțare decât cea de la CJAS-TR.
Toate spitalele sunt sprijinite legal de către autoritatea publică locală sau centrală pentru plata investițiilor, mentenanțelor si a facturilor la utilități .Un spital nu poate sa functioneze exclusiv din contractul de prestari servicii medicale încheiat cu CJAS, ci are absolută nevoie si de compensări cu bugetul de stat prin rectificări bugetare uni –sau bianuale (pentru plata mentenanțelor, investițiilor, facturilor de utilități) cu excepția Spitalului Orășenesc SRL Videle care datorită statutului juridic de spital privat nu beneficiază de acest ,,tratament financiar” ( Spitalul Videle este spital privat pentru ca in 2009 a fost cedat Consiliului Local al orașului Videle in proprietatea privată a statului de OMV Petrom) cu capital integral de stat avand ca unic acționar Consiliul Local Videle.
In urgență am făcut posibilă determinarea hemogramei pentru toți pacienții (analizorul se află în camera de gardă) și a gazometriei sanguine – analizorul achiziționat prin proiectul european ,,Phoenix-Împreună vom reuși!” se află in compartimentul ATI .
Am coordonat activitatea de vaccinare anticovid -19 pentru personalul medico-sanitar , medico- social din spital si din zona arondata Videle , personalul de la Ambulanță , SMURD, si am redactat personal consimtamantul de vaccinare. Am adus in premieră pentru spital lectori de curs de la Bucuresti si Cluj in cadrul unui proiect de instruire in managementul calitătii pentru startarea activitătii de acreditare in anul 2020 (desi această activitate trebuia inceputa din 2017) de catre o fundație- partener al Autorității Naționale pentru Managementul Calității din Spitale.
Am organizat in premiera pentru medicii angajati , cursuri de resuscitare cardio- respiratorie de baza și avansată cu lectori de curs medici de urgență coordonatori
Ambulanță Bucuresți –Ilfov pentru creșterea calității serviciilor medicale si a nivelului de siguranță a actului medical în urgența, la sediul spitalului.
Practic, ca manager am realizat cele mai mari performante din istoria spitalului realizând lucruri care nu au existat la nivelul spitalul Videle. Este clar că nu poti să multumesti pe toata lumea, ar fi utopic să cred asta, dar în același timp nu trebuie să uităm că sistemul sanitar are probleme vechi, subfinantari cronice,blocarea angajarilor în sistemul medical de la 01.06 .2023 până în acest moment și nu am văzut initiative cetățenești in acest sens. Important este însă ca noi, cei ce reprezentăm managementul acestui spital să nu avem ce ne reprosa! Ori dacă asta inseamnnă degradarea actului medical, ori suntem orbi, ori nu întelegem ce vedem, ori este rea voință nedisimulată și răutate cu patimă și nimic din ceea ce ne definește ca ființe raționale!
Cât despre afirmația doamnei care spunea că reprezintă un grup de cetățeni , că la spital este vorba de un management defectuos, o să spun doar că ar trebui sa facă afirmații bazate pe lucruri ce pot fi demonstrate, nu pe subiectivism, nu pe păreri ale unora livrate ca adevar de necontestat, dar, dacă lucrurile pot fi ușor demontate, iar argumentele demonstrează
dezinformarea grosolană în formă continuată îi recomand să se documenteze întodeuana din surse autorizate pentru că stia că spitalul nu este la Ministerul Sănătătii din 2009, si nu isi aminteste că spitalul Videle, deși cedat cu sume importante de la Petrom, avea să inregistreze destul de repede datorii mari la bugetul de stat ,,pentru că marile investiții le-am văzut cu toții ”, si au fost multe situații când a fost nevoie de solicitarea de deblocare a conturilor la Regionala fiscală Ploiești pentru plata drepturilor salariale, deci aceasta a fost situația financiara a spitalului organizat ca SRL chiar de la începuturi ( 2009) si până în prezent si fără posibilitate de finanțare de la CL Videle, desi acest lucru este stipulat cu claritate în documentele de preluare de la OMV Petrom.
Analizând modul de finanțare al spitalelor, personal consider că cel mai adecvat este acela de a fi finanțat pe cheltuiala cu serviciile acordate pacientului demonstrabilă prin facturi, fără a depăsi valoarea de contract, astfel spitalele nu ar mai fi nevoite sa pună presiune autorităților tutelare pentru solicitarea de sume în conformitate cu obligațiile legale, ci pot să facă față celei mai mari provocări care bate la ușă – facturile de iarnă la utilități, plata furnizorilor, care pot fi achitate de spital finanțat prin acest mod, pentru că a cere spitalului să fie plătit in funcție de gradul de realizare al serviciilor medicale din contractual cu casa nu este sustenabil, nu este firesc ca să fie pusă sub semnul intrebarii salarizarea, plata contribuțiilor, utilităților si furnizorilor pentru neîndeplinirea planului de servicii medicale, pe de o parte că avem județe depopulate, iar pe de altă parte tariful serviciilor medicale practicat de CJAS este derizoriu, in timp ce preturile au crescut foarte mult la medicamente, reactivi, alimentele si realmente au ,,explodat” la gaze si energie electrică reprezentând o povară pentru toate spitalele care primesc sprijin financiar constant de la autoritatea tutelară, care se pot compensa cu bugetul de stat (și o sa vedeti acest lucru în curând prin actiuni de ajutorare a spitalelor demarate de guvern). Functionarea spitalelor in condițiile tarifelor derizorii practicate de Casa de asigurari de sănătate coroborate cu obligativitatea realizării planului de serviciii contractate (notiune anacronică care nu ințege că spitalele nu sunt unități de producție ca să aibă plan, personalul spitalelor trebuie să fie la datorie, pregătit si daca se interneaza 30 pacienti într-o zi sau 150 de pacienti )fac posibilă functionarea spitalelor în conditii extrem de dificile, efectiv la limită, acumulând datorii peste termenul de scadență, arierate, fiind absolută nevoie de sprijinul finaciar al autorității tutelare conform prevederilor legale în vigoare.
3. La punctul diverse al ședintei de Consiliu Local Videle un grup de cetățeni din oraș s-au înscris la cuvânt pentru a le transmite aleșilor nemulțumirile vis-a-vis de modul cum funcționează spitalul din localitate. Concret, oamenii au atras atenția autorităților cu
privire la faptul că sănătatea le este pusă în pericol din cauza lipsei medicilor, dar și a suspendării activității camerei de gardă.
Astfel de probleme au existat si la spitalele Zimnicea si Turnu Magurele când medicii angajati la pediatrie au intrat in concediu de odihna. SJU nu poate asigura garzile de pediatrie si neurologie. Oare toti managerii au probleme si nu stiu cum sa-si mentina personalul?
In mandatul altor manageri ai spitalului Videle au plecat mai mulți doctori ,respectiv o familie de doctori (chirurg si pediatră), 3 medici ginecologi, 1medic internist, etc si managerii nu au avut nici o problemă, nu au existat nemultumiri ale comunitatii. Trebuie să știți că medicii intotdeauna pleacă ,,la mai bine”. Asta s-a întâmplat dintotdeauna, se intâmpla și acum la toate spitalele !
Nu există nici mijloace persuasive, nici mijloace coercitive sau posibilitatea legala de a le oferi salarii mai mari decăt in București si astfel misiunea de a aduce medici este una extrem de dificila. Am fost in centrele universitare in zilele de examen de medic specialist in specialitatile deficitare, atat eu cât și angajati ai spitalului desemnati pentru această activitate, am fost la spitalele din Bucuresti, am publicat pe platformele de socializare facebook , Linked IN ,pe site-ul spitalului (unde posturile sunt afișate permanent), pe platforma gov.ro, in ziarul,,Viața Medicală, la Colegiul Medicilor Bucuresti, la Centrul de Perfectionare al medicilor si farmacistilor din Bucuresti, iar in acest moment ne confruntăm cu blocarea posturilor in sistemul bugetar din data de 01.06.2023.Desi Ministerul Sănătații a promis ca aceste posturi vor fi deblocate printr-un Memorandum pentru Sănătate, acest lucru nu s-a reușit, astfel că in momentul de față se fac angajari in Sănătate doar in 3 condiții : posturi unice, posturi in spitalele Ministerului Sănătății, adică in 50 de spitale din cele 374 de spitale publice și posturi pentru activare in proiecte europene pe durată determinate de maxim 2,6 ani.
Dacă privim istoricul spitalului Videle ,observăm că s-a închis statia de dializa – cea mai mare din judet, (dar s-a deschis la Alexandria), s-a inchis compartimentul de cardiologie(un compartiment strategic pentru spital si pentru comunitate)și nu am vazut initiative cetățenesti precum cea de față, nu am vazut proteste la adresa managerului, ceea ce dovedește ca demersul cetătenilor nemultumiti a fost ,, alimentat” cu frustrările și interesele private ale persoanelor responsabile de aceste ,, intoxicări” ale publicului cu fake news-uri.
Oare închiderea celor 2 sectii(dializa si cardiologie) si plecarea medicilor din specialitățile menționate nu v-a pus sanatatea in pericol? V-a pus sanatatea in pericol suspendarea pe durată determinata a activitatii unei sectii (Medicina Internă) cu reluarea acesteia la intoarcerea medicului din concediul de odihna programat(asa cum s-a intâmplat la spitalele Zimnicea si Turnu Măgurele, dar si la alte spitale, perfect legal) comparativ cu inchiderea sectiilor sus- amintite (dializa, cardiologie)?
V-ați intrebat dacă persoanele care se ocupa cu livrarea de informații neadevarate si vehicularea lor prin dumneavoastă (cetatenii nemultumiti) aceste tehnici hibride de manipulare, propagandă, realmente,,intoxicare ”a opiniei publice cu lucruri complet neadevarate în numele unui justițiarism autoproclamat, dar care se laudă si vă promit ,, câte in lună și stele” si care vă spun sistematic că managerul este vinovat, de ce nu adus medici, pentru ca asta o pot face si ei, care este contribuția acestora in această privință? Doar aceea de a specula si a folosi nemulțumirile dumneavoastră pentru ca ei nu sunt in stare sa facă ceva concret pentru spital ci doar pentru interesul lor privat și să comute focusarea de pe neputințele si interesele lor pe promisiuni făra acoperire blamand si bagatelizand activitatea managerului deși performantele sale sunt incontestabile .
Toate spitalele au probleme pentru ca sistemul sanitar are probleme cronice nerezolvate, iar lipsurile sistemului sanitar nu pot fi imputabile managerului și medicului!
- Într-unul dintre cazuri, medicii de la Videle nu au putut face mai mult decât să-i trimită la o altă unitate medicală. Atitudinea medicilor care au trimis cazul spre rezolvare la o altă unitate medicala de rang superior este una corectă, profesionistă și responsabilă întrucât Spitalul Videle este un spital orășenesc și această decizie are ca scop acordarea celor mai bune îngrijiri Această practică pe care o blamați este firească, legală și înalt responsabilă pentru că prioritatea o reprezintă acordarea corectă și completă a ingrijirilor de specialitate pentru pacient , pe care o poate folosi fiecare medic din orice spital când și dacă va considera imperios necesar acest lucru. Uneori trimiterea pacientului la un spital de rang superior o poate dispune un medic de garda chiar in specialitatea în care face gardă daca va considera că asa este mai bine pentru pacient, cu atât mai mult acest lucru se intâmplă dacă garda în specialitatea medicina interna nu este asigurată, situație în care pacientul este evaluat de șeful gărzii pe spital respectiv chirurgul si este redirectionat către un spital cu gardă în specialitatea respectivă, de regulă un spital cu grad superior de competență. Daca pacientul este urgenta medicală este trimis cu ambulanța la spital, dar dacă este doar o prezentare neîncadrabila in definiția urgentei medicale, atunci, seful garzii poate decide că nu este nevoie de transport la spital cu ambulanta. De altfel, spitalul nu dispune de ambulanțe, astfel incat medicul de gardă ,,sa-i dea pacientului ambulanță”, solicitarea de ambulanță se face de către medic la serviciul 112.Aceasta conduita medicală este corectă, conform procedurii spitalului si este in acord cu responsabilitătile in relația cu Colegiul Medicilor.Vă amintesc că această practică este uzitată dintotdeauna atât în spitalul Videle, dar și în toate spitalele, inclusiv în cele cu rang superior, dacă tipul de serviciu solicitat pentru pacient nu poate fi oferit de acel spital, însă important este că acest lucru trebuie facut doar când se justifică medical, pentru ca spitalul să nu fie doar birou de trimitere, dar nici pentru a comite abuzuri care ascund comoditate si lene.
5. Potrivit oamenilor, managerul unității sanitare, Victor Vîrjoghe poartă întreaga vină pentru degradarea actului medical din acest spital care în urmă cu câțiva ani era un punct de reper pentru pacienții din Teleorman.
Cu permisiunea dvs, cele spuse sunt profund eronate, pentru că pe de o parte v-am însotit în vizita de documentare în spital, unde ati remarcat că spitalul corespunde nivelului real de acreditare ANMCS și nu ați intâlnit aceste lucruri la spitalele din TR, iar pe de altă parte dacă încă nu ati realizat, va informez ca la spitalul Videle actul medical nu s-a degradat, ba dimpotrivă spitalul oferă servicii de calitate, evaluate nu de de o autoritate din Alexandria ci de o autoritate guvernamentală, înalt specializată in acreditarea națională a spitalelor.
Nivelul de calitate al serviciilor spitalului Videle este demonstrat atât prin certificatul de acreditare categoria a II-a ,,Acreditat cu Recomandări”, cât si prin cele 3 certificate de calitate ISO reauditate in iunie 2023 si eliberate de o organizație specializată din Tg-Mureș, după cum vedeți, și nu din Alexandria, documente unice în județul Teleorman. Faptul că nu poate fi asigurată permanența serviciului de Medicină interna ( pentru restul de 3 specialități care au gardă, permanența este asigurată lunar) nu înseamnă că actul medical s-a degradat și vă rog să recunoașteti concluzia totalmente greșită care vă apartine, chiar daca ea incearcă să conchidă anumite declarații ale unor cetățeni nemultumiți, totuși concluzia nu are nimic în comun cu realitatea. Sunt multe spitale din Teleorman si evident extrem de multe din țară care nu pot asigura serviciul de gardă pentru toată luna, într-o anume specialitate. Și pentru a exemplifica acest lucru vă dau exemplul Spitalului de Urgență Județean Alexandria care nu poate asigura permanența serviciul de Pediatrie pentru toată luna, având asigurate doar un numar de 18 garzi din 30. Aceasta înseamnă în viziunea dvs un act medical degradat? Absolut eronat, SJU Alexandria are medici foarte buni care încearcă și de cele mai multe ori reușesc să se descurce in conditiile unui sistem sanitar bolnav cronic, efectuand acte medicale de calitate și responsabile. De asemenea SJU Alexandria nu poate asigura garda de neurologie decât pentru anumite zile din lună datorită deficitului de medici. Spitalul Caritas Roșiorii de Vede nu poate asigura in toate zilele din lună garda de pediatrie datorita deficitului de medici, asta inseamnă ca nu ofera servicii medicale de calitate? Total eronat, si acest spital oferă servicii medicale de calitate și are importanța lui în județ.
Poate vă gândiți că ati concluzionat cu privire la actul medical pe care îl considerați că s-a degradat bazându-vă și pe faptul că medicii aleg să trimită pacienții la un spital de rang superior? ” Nimic mai fals! Nici acest lucru nu defineste degradarea actului medical pentru că transferul pacientilor este un act responsabil și legal și obligatoriu dacă in acel moment se consideră că este mult mai indicat ca pacientul să primească ingrijiri medicale mai adecvate condiției curente si diagnosticului intr-un alt spital , acest lucru nu înseamnă nici ,,să scapi de pacient” ,ci primează și în fața orgoliului profesional în decizia de transfer și aceasta este folosită de catre toate spitalele , inclusiv de spitalele de rang superior care nu au gardă intr-o specialitate și trimit pacienții la un spital universitar sau de urgență din capitală.
6. Am fost acuzat de către o doamnă erijată în reprezentantă a grupului de cetățeni că am închis CPU Videle pentru că ,, efectiv medicii au fost luați la goană!” Mai mult, în prezent,
personalul medical este redus considerabil tot din cauza atitudinii și comportamentului directorului.
Personalul medical nu este redus din cauza managerului sau a perceptiei profund eronate de atitudine dictatorială. Managerul veghează la respectarea legii în unitatea pe care o conduce , promoveaza personalul, angajează personalul prin concurs si-l evalueaza anual, verifică activitatea angajaților, avand multe atribuții prin contractul de management și este reprezentantul legal al unității având deopotrivă responsabilitate dublată de autoritate în exercitarea funcției.
Nu managerul Spitalului Videle a închis CPU Videle ( în fapt activitatea CPU Videle a fost suspendată și nu închisă, prin decizia Managerului al SJU Alexandria ), ci Managerul SJU Alexandria(după cum puteti vedea din interviurile din spațiul public) pentru că CPU Videle era punct de lucru al UPU-SMURD al SJU Alexandria , personalul CPU Videle era al Spitalului Județean Alexandria, deci eu nu aveam cum să închid CPU Videle , dar eterna propaganda, de cca 1 an cu toate că se știe foarte clar adevărul.
Motivul suspendarii activității CPU Videle a fost deficitul de medici, garda CPU Videle fiind a Spitalului Judetean Alexandria si finanțată de Ministerul Sănătății, obligația asigurării liniei de garda CPU cu medici, fiind a Spitalului Județean. In interviul dat de mine la acea vreme am spus că toate spitalele au probleme, și numai managerul SJU Alexandria spunea ca nu are probleme , dar avea să descopere acest lucru 6 luni mai târziu.
La fiecare spital există o fluctuație de personal în rândul medicilor, iar acest lucru nu are legatură (asa cum dorește să se acrediteze) cu managerul, pentru că intotdeauna medicii au plecat ,, la mai bine” adică când interesul profesional se intâlneste cu cel financiar si dacă este posibil și în zona de domiciliu.
In timpul pandemiei am angajat 2 medici BFT din București prin concurs ,apoi după cca 1,6 ani au solicitat transferul la București. Am organizat un examen de post pentru un medic imagist din Bucuresti ( procedura de organizare, comunicare în ziarul,, Viața Medicală” durează în medie 3 luni), a susținut examen în fața comisiei si l-a promovat, dar nu a mai venit la post motivând că naveta este obositoare (oare nu a realizat acest lucru in cele 3 luni de pregatire a examenului ? desigur intrebare retorică). Șirul ghinioanelor a continuat cu scoaterea la concurs a unui post de medic BFT, care avea să susțină examenul de post în decembrie 2022 ,examen pe care l-a promovat în fața comisiei, dar a cerut un timp de cca 30 zile să-și aducă diploma de medic specialist, apoi nu a mai venit , si după multiple insistențe, ne-a răspuns că si-a găsit un post in Bucuresți.
După aceasta perioadă de fluiditate am reusit să anagajez un prof.dr de ATI , un medic specialist BFT , un medic specialist ORL, doi medici ortopezi, un medic imagist cu competență CT-RMN și de curând, un medic primar de medicină internă cu competență in echografie generală.
Nu inteleg cum îsi poate permite cineva să facă afirmații legate de atitudinea si comportamentului directorului, care este un om pe care petiționarii nu l-au cunoscut niciodată , neinteracționand cu acestia , nu-i cunosc activitatea și cum poate cineva să pună sub semnul întrebarii deciziile acestuia neavând o pregătire adecvată? Managerul are merite incontestabile în functionarea acestui spital fără posibilitatea de finanțare de la autoritatea tutelară prin toate măsurile luate reușind o acreditare de top pentru acest spital! Cum de dintr-o data unii oameni ajung să creadă că se pricep la orice și pot să facă și să spună orice le trece prin minte ?
N.B. Nu știu cum se face că nimeni nu a postat articole negative când făceam eforturi supraomenești pentru acreditare, care însemna asigurarea viitorului profesional al angajaților pe 5 ani ( valabilitatea certificatului de acreditare) poate și pentru faptul că nu știa nimeni din comunitate ce inseamnă de fapt această acreditare .
Dacă spitalul nu obținea acreditarea nu mai avea contract cu casa de asigurari de sănătate si se inchidea pâna la viitoarea reevaluare a comisiei de acreditare intrucât Consiliul Local Videle care nu finanțează spitalul Videle nu avea posibilitatea de a susține financiar
spitalul neacreditat pâna la o viitoare evaluare si acreditare.
Acesta a fost pericolul major, dar am obținut cea mai bună acreditare din istoria spitalului, dar și din județul Teleorman.
5. ,,Chiar dacă directorul nu recunoaște acuzațiile, personalul medical care de teama de a nu-și pierde locul de muncă, fiind constant amenințat cu asta, a declarat în exclusivitate pentru Antena 3 Alexandria, sub protecția anonimatului, faptul că se fac presiuni în acest sens asupra asistentelor!”.
De ce este nevoie de declaratii sub protectia anonimatului dacă cei care le dau sunt persoane oneste, care nu încalcă prevederile legislației în vigoare, regulamentele spitalului, acordul de confidențialitate, contractul individual, dar si colectiv de muncă?
De ce este nevoie de folosirea unei voci distorsionate pentru a spune minciuni si a prezenta percepții eronate asupra realității, dacă există dovezi ca au acționat corect iar ei sunt abuzati de conducere? Sa luăm pe rand afirmațiile angajatului ,,abuzat” :
,,Nu ne place domnul manager , ne vorbeste de sus !”
Managerul unui spital nu trebuie sa placă personalului, nu a fost ales de angajat , nu are nevoie de un premiu de popularitate, managerul trebuie să-si facă datoria si in cazul meu mi-am făcut-o cu prisosință!
Normalitatea relatiei angajator –angajat statuează că Managerul angajează personalul si îi evalueaza activitatea, nu personalul evaluează managerul!
Managerul nu vorbeste de sus, ci din pozitia responsabilității pe care o are , care în mod firesc este si care trebuie să fie dublată de autoritatea funcției. Angajatul trebuie să respecte ierarhia, ordinele managerului ,verbale și scrise , managerul fiind reprezentantul legal al unității – angajatorul , altfel am avea 239 de manageri doar din spital , iar restul din comunitate!
Una este dreptul la opinie dar in relație directă cu adevarul demonstrabil ,alta este folosirea vorbelor propagate, care nu se susțin si reprezintă proiecția unui amestec de răutate , necunoastere a obligatiilor profesionale si a regulamentelor si contractelor sau pur și simplu , ignorarea acestora .
Toate aceste precizări încadreaza desfasurarea activității in spital in conformitate cu prevederile legale , în spital nu există nici democrație , nici anarhie ,ci doar indeplinirea atributiilor specificate in contractele de muncă, in fișele de post , in notele interne , precum si in documentele de lucru ale spitalului , activităti care sunt evaluate anual de manager si calificativele sunt transmise biroului RUNOS. In spital nu se face politică ,ci se pun in practică strategiile de sănătate ale Ministerului Sănătății , dispozițiile CNAS, legislatia sanitară.
,Managerul efectuează controale noaptea , a fost in sectia de ginecologie si intră peste pacienti !”
Conform legii 95/2006 si a contractului de management , managerul beneficiază nelimitat de informații vizând activitatea spitalului ( medicale , economico – financiare, legislație ,etc). Din nefericire, afirmatia este profund mincinoasă, dar adevărul este următorul : managerul a verificat tot personalul medical care lucrează în tura de noapte în conformitate cu prevederile
legale în vigoare pentru a evita situații ca cele de la spitalele Botoșani și Urziceni. La sectia Ginecologie, managerul a verificat de 2 ori prezenta personalului întrucât asistenta de tura și infirmiera nu erau de găsit la recepție – locul unde ar fi trebuit să fie , nu erau in camera de gardă si mai ramânea o singură posibilitate, aceea de a fi in salonul pacientei pentru tratament.
Nu am cautat personalul in saloanele inchise, dar ca sa demontez cele afirmate de interlocutorul care a acordat un interviu postului Antena 3 Alexandria , cu vocea distorsionata pentru a nu putea fi deconspirat, vă pot spune că afirmațiile acestuia sunt ca la radio Erevan, adică am fost
intrigat ca ușa unui salon era deschisă si lumina era aprinsă si am vazut din pragul ușii o pacientă care nu dormea, deci usa era deschisă, nu închisă, lumina era aprinsă, nu stinsă, iar între timp a aparut asistenta dintr-un alt salon unde nu erau paciente ….cu ochii umflați de somn si apoi infirmiera strigată de asistentă, nici una neaflându-se la recepție – locul unde pacienții le pot căuta în situația în care nu utilizează instalația ,,nurse alert”. Am intrebat-o pe asistenta cum se numeste, cu cine lucrează în tură, si de ce pacienta nu doarme și stă cu ușa deschisă și lumină aprinsă, dacă are o problemă si ce a facut pentru a o ajuta?. Managerul nu verifică pacienții, ci personalul angajat al spitalului.Surpriză .. la controlul de noapte în spital, unele asistente si infirmiere au fost descoperite la control …dormind, păi locul de muncă al acestor persoane este un spital, nu un hotel, dar evident cum avea sa spună acest lucru la interviul dat postului Antena 3 Alexandria?.
Este evident că doar o proporție mică din totalul personalului verificat în tura de noapte a fost gasit dormind, managerul verificând ca actul medical să se desfășoare conform standardelor de practică medicală ,pentru a remedia toate vulnerabilitățile și a le împiedica să se concretizeze in riscuri, preventia fiind mandatorie , pentru a evita evenimente ca cele petrecute la spitalele din Urziceni si Botoșani și de aceea întăresc cele stabilite in acordul de confidentialitate prin faptul că aceste probleme ale instituției trebuie să ramână in instituție si să fie manageriate conform procedurilor spitalului, ele nu trebuie exportate in comunitate ,cu atât mai mult in modul viciat de cel care o face, care după cum ati realizat eludează adevărul faptelor petrecute , neasumandu-si consecintele , practic demonstrând prin aceasta o certă lipsă de caracter.
Reiterez rugămintea ca membrii comunității să nu pună sub semnul intrebării comportamentul managerului pentru că pe de o parte nu au nici o calitate, nici o legitimitate in acest sens și este lipsit de orice eleganță o astfel de punere în discuție, iar pe de altă parte aceștia nu cunosc toate amănuntele care au stat la baza deciziei managerului. Persoanele vinovate se plâng in comunitate de ,,tratamentul managerului” ignorănd acordul de confidențialitate cu consecințe penale, dar nici nu transmit adevarul complet (ci doar ce le convine) pentru că altfel cine i-ar mai compătimi ? Reprezentanții cetățenilor trebuie să ințeleagă că nu putem să ne dăm cu părerea despre orice și oricine, nu avem calificarea necesară pentru a evalua un medic sau un manager, este nevoie de pregătire adecvata și de date obiective! Este lipsit de orice putere de ințelegere amestecul in deciziile managerului și comentariile tendențioase(toate deciziile sunt transmise Consiliul de Administrație si cunoscute de domnul Primar, sunt informari scrise periodice către Consiliul Local), pentru că drepturile cetățeanului trebuie coroborate cu corelativele lor si obligatiile! Nu este permis să emitem judecăți de situație și de persoane fără a întelege că există obligația unui comportament care are la bază politețea, respectul față de celălalt ,față de lege
,față de valorile care guvernează o societate democratică care nu promovează haosul, inertia , anarhia, indisciplina, insubordonarea ierarhică, nealinierea la prevederile contractelor de muncă semnate și de catre angajat, nu numai de către angajator!
Nu-mi amintesc să fi stipulat in contractul de muncă că este permis somnul la spital ! Conducerea spitalului va verifica și va sanctiona dormitul noaptea al angajatilor în spital prin decizii ale Comisiei de disciplină (din care managerul nu face parte), numele somnoroșilor va fi afișat la avizierul spitalului, dar si al Primăriei si va fi comunicat Ordinul Asistentilor medicali (OAMMR).Unde este presiunea, unde este amenințarea? Trebuie respectată legislația in vigoare, prevederile contractului de muncă individual și colectiv, regulamentele spitalului, ordinele scrise si verbale ale conducătorilor ierarhici, notele interne, acordul de confidențialitate, obligațiile din fisa postului, practic trebuie respectată legea pe care fiecare angajat o cunoaște, angajatul a fost informat la momentul angajării , dar și pe parcursul activității de aspectele legale care guverneaza activitatea instituției și a semnat în cunoștiință de cauză despre respectarea acestor obligații în conformitate cu procedurile instituției.
In final problema se reduce la caracter, onestitate si responsabilitate, managerul dorind să aibă in permanență personalul cel mai bine pregătit profesional pentru orice situație și nu amenintări sau presiuni permanente !
Managerul nu este om politic, nu are simpatii politice, nu are conexiuni in lumea politică, nu este din Videle și nici măcar din judetul Teleorman, așa că este obiectiv în decizii analizate rational și nu emotional , și atunci vă intreb ce interes in afara de cel profesional ar avea Managerul care verifică și informează personalul să – si performeze activitatea si să-si respecte contractul de muncă ? Ori , din aceste considerente beneficiul este al pacientului, pentru ca personalul sa fie foarte bine pregătit în orice situație.
Managerul a cerut personalului implicare si determinare in realizarea planului de servicii
medicale contractate cu Casa Judeteana de Sanatate, iar unii dintre ei au o toleranță redusă la efort, abuzează de concedii medicale, unele chiar in continuarea celor de odihnă, aici, direct responsabili fiind medicii care ofera aceste concedii medicale, in opinia mea nejustificate , pentru că nu există din păcate un control al autoritaților pe aceasta problemă. Să nu fiu inteles greșit, persoanele bolnave trebuie sa beneficieze de aceste concedii medicale, dar oare nu sunt și bolnavi ,, închipuiți” care eludează munca si ocupă un loc de muncă pentru care nu mai există decât o singură motivație si anume atracția financiară? Adevărul este că, uneori există probleme între membrii personalului, invidii negative , frustrări pentru că ei au un trecut impreună,supărări pentru că nu promovează toți la fel, nu se adresează conducerii spitalului pentru clarificarea situației, și aleg se plângă in mod inexplicabil rational (afirmând ca ei stiu precis ca au dreptate) reprezentanților Primăriei, care nu are calitatea de anagajator pentru personalul spitalului , este o alta instituție care are rolul de mediator , de a menține pacea socială si care se simt de multe ori inconfortabili cu unele pretenții ale unora dintre angajați. Primăria Videle nu platește salariile angajaților spitalului, spitalul Videle se finanțează exclusiv din contractul de prestări servicii medicale incheiat cu CJAS TR., iar problemele personalului le rezovă spitalul Videle prin aparatul de specialitate.
,,Managerul nu ne lasă sa folosim liftul”
Pentru corecta informare precizez ca spitalul are 2 lifturi , unul dintre ele nu este functional de 6 săptămâni, spitalul contactând firma de mentenanță care a comandat piesa în Turcia, dar încă nu sosit comanda. Avand in vedere că am solicitat in numeroase rânduri personalului sa nu foloseasca abuziv liftul (mă refer la urcatul la etajul 1, urcatul sau coborâtul unui etaj cu liftul, coborârea pâna la subsol) sa se coboare pe scări ,o parte a personalului a ignorat cu bună știință cele solicitate, astfel că liftul a necesitat 2 reparatii in decursul unui an și evident s-a ajuns la defectiunea acestui lift, motiv pentru care am luat decizia ca cel de al doilea lift să fie destinat numai transportului pacienților la internare și externare, precum si transportul acestora la investigații pe perioada spitalizării, transportul persoanelor obeze, a medicilor vârstnici, a analizelor, mâncarii pacienților,lenjeriei, cu program monitorizat de serviciile SPLIAAM si RSVTI, restul personalului folosind scările pentru urcare și coborîre (până la punerea in funcțiune a primului lift) pentru că nu putem permite defectiunea celui de al doilea lift, aici fiind vorba de responsabilitate, nu de comportamente infantile cu răutate adultă!
6. Prezent la ședință, primarul orașului Videle, Nicolae Bădănoiu, a încercat să răspundă tuturor întrebărilor cetățenilor, dar acesta era evident depășit de situație. Autoritățile în fapt se laudă că au reușit să implementeze un proiect prin care spitalul a fost dotat cu aparatura și tehnică de ultimă generație, cu toate că tomograful nu este funcțional, dar și cu acreditările obținute de la Minister, care practic, sunt doar niște documente.
Personal, opinez că dl Primar nu a fost depășit de situație având în vedere lipsa culturii dialogului ai unora din reprezentanții cetățenilor, a tonului acestora, a lipsei de răbdare pentru formularea răspunsurilor și a lipsei de minimă politețe, fiind foarte greu pentru oricine să raspundă intrebarilor în aceste condiții, dar un lucru este reproșabil organizatorilor și anume faptul că nu au pregătit in detaliu aceasta intâlnire cu reprezentații cetătenilor, astfel : nu s-a citit un regulament care sa ghideze desfășurarea ședinței in conditii decente, a unui timer pentru raspunsuri și nu în ultimul rând trebuia apreciat că nu era o urgență aprobarea in 24 de h de la solicitare a participarii cetațenilor nemultumiti, ci se putea amâna 7-10 zile mai cu seamă că nu au depus la primărie un document cu sematurile participanților, ci doar un document fara semanturile reprezentanților cetățenilor, ori acest lucru nu era o ignorare a solicitării grupului, ci doar pregătirea acestei întâlniri. Doar o ședință bine organizată si condusă ar fi avut ca rezultat raspunsul la toate întrebarile cetățenilor.
Tomograful este functional chiar din momentul instalării si verificării funcționalității acestuia din aprilie 2023 de când s-au obținut toate autorizațiile de funcționare (ocazie cu care s-au efectuat un numar de tomografii, dar s-a analizat instalația electrică a spitalului in camera destinată CT de către inginerii firmei care au adus și montat instalația de tomografie computerizată, si s-a demonstrat cu ocazia acelor măsurători cu aparatul de CT montat,pericolul generat de fluctuațiile tensionale catre pot compromite funcționalitatea aparatului( pot arde tubul care costă in jur de 100.000 Euro), motiv pentru care s-a decis că soluția este reprezentată de achiziționarea unui UPS, dar valoarea de 27.000 Euro nu a permis incă achizitia acestuia).Aceste variații de tensiune nu au fost cunoscute in momentul redactării caietului de sarcini pentru loturile de aparatură medicală licitată, mai cu seamă că in istoricul spitalului pentru o scurtă perioadă de timp spitalul a achiziționat un CT cu durată de folosință îndelungată cu care s-au efectuat doar 26 de tomografii, apoi ,, a decedat”, nemaiputând fi reparat și a fost casat. Deși finalizasem in decembrie 2021 toate solicitarile de clarificare a ofertelor tehnice cerute de Ministerul Fondurilor Europene, firma care a câstigat licitația a avut intarzieri in livrarea aparatelor imagistice din Olanda, astfel că ele au sosit la spital in august 2022 și am fost programați de inginerii acestei firme pentru instalarea lor in septembrie 2022, când s-au constatat fluctuații de tensiune, iar firma a notificat spitalul pentru identificarea unei soluții tehnice.Această soluție a fost propusă de inginerul de aparatură medicală printr-un referat inaintat conducerii spitalului si spitalul, prin reprezentantul legal, managerul, a solicitat Primăriei achizitionarea unui UPS in calitatea ei de Autoritate de implementare a proiectului, dar nu au fost identificate fonduri și ulterior dificultăți datorită statutului de spital srl. A trebuit să așteptăm primirea tuturor autorizațiilor de funcționare (eterna birocrație administrativă) până in aprilie 2023, apoi a fost făcut instructajul de către inginerii firmei care a adus aparatul ,pornind aparatul pentru prima data, făcându-se și primele tomografii. Inginerii care au asigurat instructajul au reiterat necesitatea absolută pentru achiziționarea unui UPS pentru functionarea în siguranță a tomografului ,iar spitalul s-a adresat Consiliului Local in cateva randuri pentru achiziționarea acestui echipament indispensabil.
Problemele legate de fluctuațiile de tensiune au facut posibilă efectuarea doar a unui numar limitat de tomografii cu respectarea anumitor condiții, fiind necesare pentru realizarea lor de măsuratori permanente ale tensiunii si decuplări controlate ale lifturilor si celorlalți consumatori conectați la grupul electrogen.Medicii au stabilit indicația pentru tomografie , iar pentru efectuarea acestora a fost nevoie de pregatirea minutioasă si acordarea tehnică a permisiunii pentru efectuarea in condiții de sigurantă a tomografiei . Aceste tomografii s-au efectuat numai la pacienții internati. Pentru efectuarea tomografiilor este obligatorie achizitia sursei
neintreruptibile ( UPS) ,pentru care am făcut demersuri ,dar Consiliul Local nu dispune de această sumă , situație in care vom putea efectua cu maximă precauție doar a unui numar mic de tomografii ,dar în conditii de absolută sigurantă numai pentru pacienții internati și numai la indicatia medicului din spital . Nu suntem iresponsabili să riscăm compromiterea
funcționalității acestui aparat de 300.000 Euro. Nu este nici un motiv ascuns pentru care am decis să fim prudenți, ne-am consultat in permanență cu inginerii firmei de aparatură care a adus aparatul, dar si cu directorul firmei care ne poate livra acel UPS și concluzia unanimă este ca trebuie neapărat achiziționat UPS pentru tomograf pentru ca ulterior spitalul să contracteze cu CJAS serviciile de imagistică pentru decontare, ca să poată oferi aceste servicii contra cost persoanelor care doresc efectuarea acestor servicii făra a fi internate , cu precizarea că si atunci indicatia de tomografie o stabileste medicul spitalului.Nu in ultimul rând, medicul spitalului va opta pentru o explorare nativă(fără substanță de contrast) sau și cu contrast, in cea din urmă situație fiind obligatorie internarea pacientului. Înțeleg nerăbdarea dvs pentru a beneficia de acest tip de serviciu, și regret că vă dezamăgesc când vă spun că nu poate fi considerată o victorie a protestului dvs, pentru că așa cum v-am spus, am facut tomografii încă din aprilie 2023 de la data obținerii autorizației CNCAN,dar nu putem să facem această explorare la scară decât in condiții de siguranță, motiv pentru care vă cer sa aveți răbdare.Va amintesc ca spitalul Videle nu avea tomograf cand am preluat mandatul, că se efectuau tomografii la Alexandria plătite de pacient , ca sunt singurul medic care s-a ocupat de partea medical a proiectului si el care a depus clarificari cu privire la oferta tehnica, solicitate de Ministerul Fondurilor Europene.
7. O reprezentantă a cetățenilor a facut evaluari la adresa medicilor,lucru nepermis pentru că un medic poate fi evaluat doar de catre alt medic și nu de către cetățean, apoi a afirmat că serviciul de radiologie a fost închis mai mult de 1 an si că UPU Videle s-a inchis ,,pentru că efectiv medicii au fost luați la goană si că managementul spitalului a fost unul defectuos”.
Să luam pe rând aceste acuzatii și vă demonstrez dezinformarea care a fost făcută cu bună știința. Activitatea serviciului de radiologie a fost suspendata in data de 02.08.2023 pentru casarea aparaturii de radiologie conventională analogă veche de 23 ani.Dacă aparatura a fost casată cum era sa se desfășoare activitatea de radiologie nemaiexistând aparatură? Am asteptat ca firma care a căstigat licitația să aducă aparatura de imagistică medicală din Olanda(deci nu este o chinezărie asa cum se dau cunoscători niste habarniști), după care a urmat montarea aparatelor, obtinerea autorizației de igiena radiatiilor de la DSP si de la laboratorul de igiena radiațiilor București, si în cele din urmă autorizația CNCAN (indispensabilă pentru funcționarea autorizată a aparatelor) existand timpi succesivi și deci diferiti pentru obtinerea autorizațiilor.Procedura a fost finalizată in aprilie 2023(deci dupa 8 luni, si nu din vina spitalului) conform procedurii de proiect cu instructajul personalului (nu se putea face instructajul înainte de montarea aparatelor și de obținerea autorizațiilor specifice pentru că aceasta este procedura de proiect, nu aveai cum să instructezi personalul după niște documentații tehnice în absența aparatelor și nu puteai face instructajul decât după ce s-au montat aparatele de radiologie și după obținerea autorizației de funcționare pentru că acest lucru presupunea pornirea și oprirea aparatelor, și aveam nevoie obligatoriu pentru acest lucru de autorizația de funcționare.Instructajul a fost realizat de către inginerii firmei care au adus și montat aparatele)si realizarea primelor radiografii si tomografii.
Precizez ca reprezentanta cetațenilor a dezinformat auditoriul când a afirmat ca pacienții din spitalul Videle nu au beneficiat de radiografii când serviciul de radiologie a fost suspendat pentru ca eu pot demonstra cu ordine de plată , cu solicitarile medicilor pentru pacienți si cu rezultatele investigatiilor radiologice si tomografice efectuate la Exmed Alexandria prezente în foile de observație ale pacienților ,in urma contractului dintre spitalul Videle si acest operator de servicii imagistice din Alexandria , întrucât pe raza Videle nu exista nici un operator de servicii imagistice.
Practic pentru fiecare pacient internat in Spitalul Videle la care medicul curant a indicat efectuarea unui serviciu imagistic in perioada august 2022-18 aprilie 2023 Spitalul Videle a platit serviciului de ambulanță transportul pacientilor la ,si de la Alexandria si operatorului de servicii imagistice Exmed, contravaloarea radiografiilor si tomografiilor efectuate.
De mentionat că plata serviciilor pentru efectuarea tomografiilor inainte de suspendarea servicului de radiologie al spitalului se efectuau pe banii pacientilor , ori in perioada suspendarii serviciului de radiologie plata tomografiilor a fost efectuată de catre spital.
Avertizez public ca spitalul are documente și poate actiona in instanță persoanele care fac afirmatii calomnioase ce aduc grave prejudicii de imagine spitalului și va solicita importante daune morale. Cei care postează afirmați neverificate care aduc prejudicii de imagine spitalului sau managerului vor fi acționați in instanță si somați să probeze veridicitatea afirmatiilor cu documente, motiv pentru care vă conjur să nu vă lăsați pradă dezinformărilor, să verificați intotdeauna sursa informatiilor pentru că altfel dumneavoastră raspundeți in instanta si nu lasii si oportunistii care livrează astfel de fake-news-uri dar care vă folosesc si vă manipulează! Dacă din spital vor exista scurgeri de documente (cu excepția celor care sunt transmise oficial conform procedurii spitalului de transmitere a documentelor, așa cum există în mod firesc în orice instituție) angajatii implicați vor suporta consecințe legii. Achizițiile efectuate de spital sunt publice și sunt in proporție de peste 99% in sistemul electronic de achiziții publice( SEAP), achizițiile fiind verificate de către Curtea de Conturi si stabilite ca fiind corecte și în conformitate cu prevederile legale, mentionate in concluziile rapoartelor de verificare. Dacă dvs considerați ca prin acțiunea dvs s-a mobilizat,,tehnicul spitalului! Dati-mi voie să vă spun că vă inșelați, pentru că noi stim ce să facem și facem ce trebuie în fiecare zi, dar am avut dificultăti si mai avem, ca orice spital cu mențiunea că spre deosebire de celelate spitale noi nu am primit finanțare de la autoritate pentru că nu s-a identificat o soluție legală pentru acest lucru cu excepția anului cedarii spitalului de catre Petrom ,Consiliului Local Videle în anumite condiții.
8. In interviul acordat de dl Primar reporterului Antena 3 Alexandria încerca să raspundă intrebărilor dnei. reporter care afirma că medicii pe lângă actul medical trebuie să completeze și documente,cramponându-se de documentăție, se ocupa de partea tehnică și nu de actul medical in sine.
Pentru corecta dumneavoastră informare precizez că actul medical in spitalul Videle este unul de calitate. Actul medical este o activitate complexă care presupune pe langă consult cu evaluarea clinică și după caz și paraclinică ,administrarea de tratament la indicația medicului, spitalizarea de zi, spitalizarea continuă, evaluarea ambulatorie, se desfasoară de catre medic si de asistenta numai la indicația medicului și obligatoriu se consemnează in documentele spitalului, dar și in documentele remise pacientului. Aceasta consemnare este obligatorie conform standardelor de practică medicală si dovedește existența reală a actului medical (verificat de către instituțiile statului) consemnat obligatoriu de către medic în documentele medico-legale (foaie de prezentare la camera de gardă, foaia de observație clinică generală, foaie de spitalizare de zi ,completarea acordului/consimțământului informat ,etc)și în scrisoarea medicală (acordata atât la externare, dar si pacienților care primesc îngrijiri medicale în camera de gardă care trebuie să primească scrisoare medicală și rețetă).Toate consulturile medicale sunt scrise obligatoriu de medic în foaia de observație, document completat de către medicul curant sau medicul de gardă la internare și consemnarea epicrizei la externare, a codurilor de diagnostic si de proceduri de către medicul currant, semnat și parafat. Acestea sunt obligații profesionale ale medicilor în acord cu regulile de bună practică ale Colegiului Medicilor si a standardelor de calitate ANMCS care configurează complet actul medical. Fiecare medic din România și de pe mapamond știe și respectă aceste lucruri, si vă rog să vă documentati cu rigoare despre cum o numiți dumneavoastră,, documentația tehnică-administrativă’’,ea nu este in dauna actului medical ,ci este parte din actul medical (uneori există si acțiuni in instanță ale pacienților sau aparținătorilor, iar aceste documente completate riguros de către medic îl disculpă atunci când este acționat in instanță, și cine poate face mai bine decât medicul această completare a documentelor dincolo de faptul că este o obligație profesională? Dupa cum vedeți aceste precizări nu sunt prin procedură doar aplicabile spitalului Videle, ci a întregului sistem sanitar national și este bine că acest lucru este stipulat cu claritate, astfel documentația ,,tehnic-administrativă” nu este este o anexă a actului medical ci este parte componentă a acestuia. Vă aduc aminte că in urmă cu câțiva ani o investigație jurnalistică a deconspirat un parcagiu italian care profesa medicina într-un spital din București, primise diploma de medic plastician de la DSP Bucuresti și se ocupa doar de ,,actul medical”, deci este foarte bine ca aceste lucruri chiar dacă sunt cronofage să fie conforme cu procedurile si standardele de calitate pentru că doar așa poate apăra deopotrivă medicul și pacientul si nu dăunează actului medical pentru ca face parte din el.
Aceasta campanie de încercare de demitere a Consiliului de Administrație al Spitalului si Managerului realizată pe baza informatilor false in totalitate, propagate de un număr foarte mic de persoane care nu reprezintă majoritatea locuitorilor, practic sfidând democratia si promovand anarhia in numele interesului pentru spital, dincolo de faptul că denotă o gravă lipsă de cunoasterere a legislației, nu este nici egală și trebuie să spun că legitimarea unui astfel de comportament se circumscrie incitarii la ura si violență, motiv pentru care fac cunoscută ultima upgradare a codului penal referitoare la problema mentionata care reprezinta infractiune si se pedepseste cu inchisoare sau amenda – legea nr.170/2022 pentru modificarea art.369 din legea nr.286/2009 privind Codul penal publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr.548 din 06iunie 2022 , in vigoare de la 09 iunie 2022 , forma aplicabila la zi , 15 septembrie 2023.
Articol unic- Articolul 369 din legea nr.286 /2009 privind Codul Penal ,publicată in Monitorul Oficial al României , Partea I , nr.510 din 24 iulie, cu modificările și completările ulterioare, se modifică și va avea următorul cuprins :
Art.369- ,,Incitarea Publicului , prin orice mijloace , la violență , ură sau discriminare împotriva unei categorii de persoane sau impotriva unei persoane pe motiv că face parte dintr-o anumită categorie de persoane definită pe criterii de rasă , naționalitate, etnie, limbă, religie,gen , orientare sexuală, opinie ori apartenență politică, avere, origine socială, vârstă, dizabilitate, boală cronică necontagioasă sau infecție HIV/SIDA considerate de făptuitor drept cauze ale inferiorității unei persoane in raport cu celelalte, se pedepsește cu inchisoare de la 6 luni la 3 ani sau cu amendă”.
Nu am contestat dreptul cetățeanului la informare, dreptul la opinie, dar acestea trebuiesc exercitate intr-un cadru legal, fără a aduce atingere imaginii persoanelor și instituțiilor pe care le reprezintă, pe un ton decent, civilizat bazat pe o cultură a dialogului si fundamentat pe o cunoaștere a legislației și a unui demers efectuat intotdeauna cu bună credință, verificând întotdeauna veridicitatea informațiilor numai din surse autorizate (citabile oricând) si fără pronunțarea de vinovății apriori pentru că relația instituție-cetățean se construiește și se verifică in fiecare zi, acesta fiind atributul persoanelor alese, nu a instituției spitalicești.
Vă invit pe dvs la un exercițiu de imaginție si anume: că dvs, cetățenii indignați de situația spitalului sunteti in acest moment consilieri locali, cum ati rezolva situația dacă alti cetățeni v-ar ridica aceste probleme? O să vedeti că este mai ușor să critici,s ă te asociezi unor retorici sau propagandă bazată pe orice altceva decât pe adevăr, aservită unor interese politice, iar găsirea de soluții nu este nici simplă, dar nici imposibilă, însă întotdeauna oamenii au acționat cu bună credință înercând să rezolve problemele cetățenilor în situații cu nenumărate piedici administrative.Cum se face că acest statut juridic nu a fost rezolvat in cei 14 ani de existență ai spitalului Videle ? Oare managementul din istoricul spitalului a fost superperformant mai ales cel din perioada imediată post cedarea spitalului Petrom la CL Videle si în perioada următorilor cel puțin 5 ani (când prin cedarea acestui obiectiv de către Petrom, CL Videle a primit o sumă mare de bani de la Petrom pentru investiții la spital, plata în avans a gazelor din spital pentru 2 ani in 2008 pentru 2009 și 2010)? Vă invit să aveți răbdare și incredere, știind și că spitalul a rezistat in tot decursul existenței fara sprijin financiar și vă asigur ca spitalul functionează conform legislației sanitare ,certificării si acreditării primite și așteaptam clarificarea regimului proprietății si finanțarea subsecventă acesteia.
9. In final cateva precizări legat de problemele ridicate de angajați cu privire la neîncasarea indemnizațiilor date de guvern pe luna august 2023
Am spus la ședință CL că deși am facut ștatele de plată conform ordonanței nr.42 /2023 cu privire la indemnizațiile ce trebuiau acordate unor categorii de personal incepand cu data de 01.08.2023, CJAS-TR ne-a comunicat că nu dă acești bani din influențe salariale așa cum prevede textul ordonanței, motiv pentru care am refăcut ștatele de plată in conformitate cu sumele acordate de CJAS-TR, astfel că sumele primite de angajați pentru luna august nu au fost mai mici decât in luna iulie. Motivul pentru care CJAS-Tr nu a aprimit banii pentru
indemnizațiile acordate din influențele salariale a fost faptul că pe site-ul CNAS se afla un draft de contract intre CNAS/ CJAS si unitățile spitalicești ,aflat în dezbatere publică, urmând să devină operational in timp scurt. In conformitate cu cele afirmate de mine la ședința CL ,vineri 29.09.2023 am semnat contractual cu CJAS cu privire la aceste sume pentru indemnizațiile cfm ordonanței 42 / 2023, astfel că vom efectua plata acestot drepturi salariale de indată ce CJAS-TR va vira banii către spital. Am dezaprobat comportamentul asistentelor care s-au adunat spontan in biroul directoarei economice din urmatoarele considerente :
- decizia prin care personalul vizat de acordarea acestor drepturi salariale nu putea să fie onorată pentru că CJAS-TR a decis că nu va acorda aceste sume din influențele salariale (așa cum prevedea textul ordonanței), fusese comunicată personalului cu 24 h inainte de protestul spontan de către Dna Director Economic, dar acest lucru nu a fost adus la cunoștiinta cetățenilor, ci doar personalului angajat.
- Instituția pe care o conduc este un spital cu reguli medicale si administrative Personalul a fostinformat printr-o nota internă de cca 2 săptămani că trebuie să poarte mască pentru că pot deveni vector de transmitere pentru virozele sezoniere , inclusiv pentru Covid-19. La acest act administrativ am adaugat adresa DSP-TR care solicita spitalelor masuri sporite ca urmarea a recrudescenței infecției Covid 19, ori asistentele erau prezente într-un spațiu mic (biroul directoarei economice), una lângă alta , nepurtând masca de protecție, ignorând complet ordinele transmise si asumandu-si zadarnicirea prevenției infectiei Covid-19 cu consecințe legale.
- conform contractului colectiv de muncă semnat de manager, cu reprezentanții CA ,reprezentanții Sindicatului Sanitas din Spital, in vigoare din 2023 sunt interzise adunările spontane in spital, in spațiile administrative in timpul programului de lucru, astfel că s-au incărcat prevederile contractului colectiv de muncă și astfel disciplina muncii nu a mai fost respectată.
- nu în ultimul rând s-a încalcat acordul de confidențialitate semnat între instituție și angajat prin comunicarea catre dvs. a unor situații din spital, cu consecinte penale .Nu dvs rezolvati aceste probleme, nu aveti acest atribut, este doar strict de competența La acest lucru mai adaug și faptul că niște asistente s-au ,,plâns” primăriei că ,,ele știu precis ca medicii au primit aceste drepturi salariale, iar asistentele, nu!”,această fiind o minciună grosolană și foarte ușor de demontat de catre Directoarea Economică a Spitalului, Șefa biroului personal-Salarizare, și , bineînțeles prin contactarea CJAS-TR pentru verificarea informațiilor. Dacă angajații sunt extrem de siguri de incălcarea legii de către spital de ce mai apelează la practica vocii distorsionate in cadrul unui interviu sub protecția anonimatului neasumându-si atitudinea corectă (pentru că aceste lucruri pot fi lămurite cu ușurință de reprezentanții spitalului), de ce incearcă să gasească intelegere in altă parte? Răspunsul este ușor, lipsa de caracter, a unora dintre angajați, lașitatea ,lipsa de uzanță a verificării informațiilor numai din surse autorizate, și nu in ultimul rand poate că in trecutul angajarilor nu au existat criterii profesioniste pentru aceasta activitate ,dar de când am preluat mandatul de manager am facut ceea ce pare o revoluție pentru Videle la angajari, practic angajarea in spitalul Videle are aceleași rigori ca în orice alt spital public, totul este transparent si in deplin acord cu procedurile Ministerului Sănătății.
La spitalul Videle nu se promovează lenea, bârfa, minciuna,comoditatea și tirania bunului plac, ci disciplina muncii statuată de legislatia in vigoare și regulamentele spitalului, iar modul profesionist de pregatire care trebuie să fie continuu reprezinta garanția serviciilor medicale de calitate demonstrate prin certificările spitalului, unice in județ, care garantează că spitalul Videle oferă servicii medicale de calitate pentru pacienți ,certificări și acreditări care nu sunt doar niste documente așa cum conchide reporterul postului Antena 3 Alexandria , nu sunt obținute la Alexandria , ci vin dupa o intensă și minuțioasă evaluare si monitorizare de catre o autoritate guvernamentală , respectiv ANMCS ( Autoritatea Națională pentru Managementul Calității în Spitale , precum si de o firma specializată din Tg.Mureș cu acreditari internaționale care a evaluat Spitalul Videle independent de ANMCS și a acordat 3 certificate de calitate ISO monitorizate și reauditate in 29 iunie 2023, realizând astfel un dublu audit extern al serviciilor medicale de calitate si confirmand că spitalul Videle este un spital de top din acest punct de vedere. Reporterul nu trebuie să ducă in derizoriu realitatea și semnificația acestor documente care certifica că unitatea spitalicească oferă servicii medicale de calitate, pentru că si trustul de presă din care face parte are acreditari internaționale care demonstrează ca este o prestigioasă instituție de presă certificând o activitate de profesioniști, aceste documente ale spitalului nu sunt golite de valoare prin prisma interpretărilor neprofesioniste a acordării serviciilor medicale, ci sunt expresia unor activităti conform standardelor evaluate de catre cei care au autoritatea s-o facă! Astept că și celelate spitale din TR să se alature nouă prin obtinerea acelor acreditari si certificări pe care le are Spitalul Videle, ca garanție ca in judetul Teleorman politica de sanatate este prioritate absoluta!
Recomand reporterului să viziteze toate spitale din Tr, să documenteze problemele evidențiate pentru că ele sunt vechi apartin unui sistem sanitar bolnav cronic, subfinanțat cronic, care plăteste tarife derizorii pentru ingrijirile de sănătate ale pacienților, dar vor servicii de calitate.
De asemenea vă provoc pe dvs dna reporter, în sensul bun al cuvântului să faceti o cartagrafiere a sistemului de sănătate din România, analizând problemele sanitare ale fiecarui județ (evident in colaborare cu colegii dvs, corespondenți din alte județe) alaturi de reprezentanții Ministerului Sănătății care deruleaza strategia de sanatate in România in perioada 2022-2030 si îi puteți ajuta sa configureze cât mai concret, ținand seama și de realitățile identificate de dvs.
Cu deosebită considerație, dr. Vîrjoghe Victor
Manager Spitalul Orășenesc SRL Videle